3 Nisan 2011 Pazar

Kelime Gücü

       Şu aralar hep şunu düşünür oldum: Kelime gücü. Televizyon programı olan "Kelimenin Gücü" gibi değil bi. Şimdi diyeceksin ki nedir kelime gücü? Kelime gücü belki benim kafamda yarattığım ama kimsede varlığı hissedilmeyen bir kavram. Şöyle ki; eğer bir kelimeyi ne kadar az kullanırsan, o kelimenin anlamı güçlenir, değer kazanır. Aslında bunun olduğunu ve kullanıldığını gören biri için çok fazla manası olabilir. Mesela bir insan hayatında bir kelimeyi az kullanmışsa, ve bu az kullandığı kelimeyi karşısındaki bu durumu bilen insana karşı kullanırsa, bu çok etkili olur, hatta karşıdaki insanı metedebilir. Fakat her zaman böyle değildir. Bazen "o" kelime o kadar güçlü olabilir ki kelimenin sahibine kafa tutar, hatta "o" kelimele de kendi içinde bir kişilik kazanabilir. Ve o kelimenin ağızdan çıkmaması için elinden geleni yapar. Hatta ve hatta insanı bunalım sürecine bile sokar ki ben bunu kendimde gördüm.

       Mutlaka herkesde olduğunu düşündüğüm bu kelimeden de bende bir tane var, ama şu ana kadar sadece bir kaç kez kullandım çünkü o kelime için birçok aşamadan geçmek gerekiyordu. Ve şimdi o kelime büyüdü, büyüdü ve bir Atatürk oldu. Yerine göre sağ ve sol kolumu kullanıyor, hatta öngörüsüyle sonraki hareketimi tahmin edebiliyor. Son zamanlarda Can ve Yıldız'ın sesinin çıkmamasını buna bağlıyorum, zira eylem girişiminde bulundularsa kolaylıkla altedebilir.

       Kısaca söylemek istediğim şu: Ben her ne kadar o kelimeyi kullanmasam bile, sen onu kullandım farzet. Her zamanki gibi anılarını, sorunlarını anlat ki ben elimden geleni ardıma koymayacağım. O kelimeyi söyleyemiyor olmam, "yazamadığım" anlamına gelmez. Gün gelir de o kelimeyi sana söylersem; ya benliğimde bir artış vardır, ya da eksiklik...


Özel birine...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder